Blogs

De Katalysator support jou op intuïtieve wijze in je ondernemerschap. Regelmatig schrijf ik blogs over wat ik tegenkomen in mijn praktijk als ondernemer, coach en facilitator van bijeenkomsten.

Hier een overzicht van mijn meest recente blogs:

  • Echte authenticiteit bestaat wel!

    Deze zaterdag in NRC een uitgebreid artikel ‘Je ware zelf? Dat bestaat niet’ over authenticiteit. Mijn aandacht ging hier gelijk naar uit omdat ik de laatste jaren op zowel persoonlijk vlak als in mijn werk veel bezig ben met dit thema. Authentiek zijn is voor mij de sleutel naar meer verbinding met anderen en een echter leven.
    Bij lezing van het artikel kwam bij mij verwarring. Hoe goed bedoeld, ze lijkt in haar eigen zoektocht naar authenticiteit regelmatig de plank mis te slaan. En dat vind ik jammer omdat het thema authenticiteit serieuze aandacht verdient. We hebben authenticiteit hard nodig in deze tijd van polarisatie en manipulatie. Een duurzame samenleving kan niet zonder.

  • Hoe ga jij om met je hooggevoeligheid?

    In De Volkskrant van zaterdag 17 november stond een uitgebreid en lezenswaardig artikel over hoogsensitief zijn (zie link). Ik ben blij met die aandacht en het doet me realiseren hoezeer hooggevoeligheid mijn leven heeft beïnvloed. Door mijn eigen persoonlijke proces ben ik hooggevoeligheid steeds beter gaan begrijpen, omarmen en in gaan zetten als een kwaliteit. Hoe zit dat bij jou?

  • Samen leren in bijeenkomsten

    Heb jij ook genoeg van die bijeenkomsten waar weinig uitkomt? Wil jij ook stappen zetten in workshops, teamsessies of intervisies waar echt geleerd wordt? Zo’n 5 jaar geleden heb ik radicaal het roer omgegooid en ik begin aardig door te krijgen hoe je een bijeenkomst zo kunt begeleiden dat hij meteen vruchten afwerpt.

  • Succesvol ondernemen = een ton per jaar?

    Wanneer vind jij jezelf succesvol in je ondernemerschap? Of in je privéleven? Zeker in ‘mainstream’ ondernemersland wordt succes al snel gedefinieerd in termen van geld. Hoeveel businesscoaches beloven er niet dat je ‘je omzet verdubbelt!’ of ‘binnen een jaar een ton verdient’?

  • Groeien als ondernemer, hoe doe je dat?

    Veel ondernemersevents bevestigen het clichébeeld van ondernemerschap: groot, groter, grootst met veel spiral dynamics of management drives oranje. Ze blinken wat mij betreft uit door hun rationele en oppervlakkige vragen en analyses van succesvolle ondernemers. In deze blog laat ik zien hoe voelen, intuïtie en in verbinding zijn met jezelf een belangrijke rol spelen bij succesvol ondernemerschap.

  • Weet jij je echte Why?

    Jouw klanten kopen jou. Dat wil zeggen: ze nemen je diensten vooral af vanwege jouw waarom, niet om wat je biedt of hoe. Maar hoe kom je achter je echte Why?

  • Schaduwkanten van spirituele gemeenschappen.

    Ben je op het pad van bewustzijn en kom je in aanraking met spirituele gemeenschappen? Lees dat deze blog!

  • Kun jij zonder Facebook?

    Zelfs de door Facebook overgenomen Whatsapp-oprichter Acton twittert: “It is time #deletefacebook”. Wordt het tijd dit voorbeeld te volgen?

  • Succes begint bij jezelf. 

    Ben jij op de goede weg als ondernemer? Die vraag stel ik mijzelf ook regelmatig. Ik heb begin dit jaar een ingrijpende zakelijke beslissing genomen. Hoe hangt de vlag er nu bij, een maand later? Heb ik er goed aan gedaan mijn eigen weg te gaan?

  • Domste én beste beslissing van 2018.

    In januari van dit jaar heb ik de commercieel domste beslissing van het jaar genomen… Want hoe kun je de samenwerking met je zakenpartner stopzetten terwijl klanten en netwerkpartners er juist zo enthousiast over zijn?? En toch is dit tegelijk de beste beslissing van het jaar.

  • Transformatie maatschappij begint bij jezelf

    Blog n.a.v. een aansprekend artikel over hoe Jan Rotmans die nu ook de slag maakt door naar ‘binnen te gaan’ en niet meer op afgescheiden manier, buiten zichzelf, over transformatie te spreken. Dat was precies waarop ik hem zo’n 2 jaar geleden ook op aansprak.

  • Leergang te koop!

    Je hebt iets moois aan te bieden, een workshop, training of leergang, Je aanbod is uniek en het gaat verder en dieper dan veel ander aanbod. Je hebt nog geen landelijke reputatie opgebouwd en geen naamsbekendheid buiten je eigen netwerk, dus je moet het van iets anders hebben. Hoe bereik je je publiek?

  • In 5 stappen meer jezelf.

    Zo’n vier jaar geleden heb ik misschien wel de belangrijkste beslissingen in mijn leven genomen. Ik begon verantwoordelijkheid te nemen voor mijn gedrag en ging dieper kijken naar de redenen waarom ik vastloop en mezelf in de weg zit. Nu, vier jaar verder, heb ik het gevoel dat ik een nieuw leven leid.

  • Marketing van jezelf.

    Veel van mijn klanten worstelen met de vraag hoe ze meer of leukere opdrachten binnen kunnen halen. Ik vraag me dan af: doe je de goede dingen goed (genoeg)? En weet je hoe jouw potentiële klanten kiezen en wanneer ze met jou in zee willen gaan?

 

 

Regelmatig schrijven we blogs over ons werk, ontwikkelingen, ervaringen, tips, etc. Abonneer je op onze nieuwsbrief om geen enkele blog te missen!