Wanneer vind jij jezelf succesvol in je ondernemerschap? Of in je privéleven? Zeker in ‘mainstream’ ondernemersland wordt succes al snel gedefinieerd in termen van geld. Geld is handig, en lekker meetbaar. Maar is het jouw (belangrijkste) drijfveer in je ondernemerschap? Als je andere drijfveren hebt, hanteer je waarschijnlijk ook andere maatstaven voor succes. Zo voel ik me nu rijker dan ooit, en dat heeft niets met geld te maken… Lees hier meer over de pijlers van authentiek, intuïtief en effectief ondernemerschap.
Authentiek ondernemen geen trucje doen | Intuïtief ondernemen een integratie van denken én voelen | Effectief ondernemen een kwestie van doen en reflecteren |
Ondernemen is niet een paar aangeleerde trucjes uitvoeren, de ander trachten te kopiëren of jezelf voorbij te rennen. Beklijvend succes bereik je door dichtbij jezelf te blijven en te doen wat past bij jouw authentieke zelf. | Jij bent de onderneming. Je komt structureel verder door het licht te laten schijnen op dat wat je (onbewust) belemmert om te groeien. Niet buiten jezelf maar in jou. Met zelfkennis en bewustzijnsontwikkeling maak je grote stappen. Met hoofd én hart in verbinding gaat je intuïtie spreken en ligt succes binnen handbereik. | Ondernemen leer je niet vanachter je computer maar door te gaan doen. De kunst van ondernemen is te durven doen, met vallen en opstaan. Ondernemen is daarmee net een zeephelling. Om hiervan te leren en dit te integreren in je handelen. Zo maak je progressie die je effectiviteit ten goede komt. |
Vier pijlers van ondernemerschap
Ik werk met de vier pijlers van intuïtief, authentiek en effectief ondernemerschap:
- Jouw essentie: bewustzijn over wat je ten diepste drijft
Met helderheid over je kompas kom je helemaal in je kracht, ben je aantrekkelijk voor je potentiële klanten en geen speelbal meer van je omgeving. Om daar meer bewustzijn op te krijgen moet je dieper kijken dan gebruikelijk is in veel opleidingen. Ik kijk samen met jou naar je verleden en wat dit zegt over jou. Je word je in een why sessie met mij bewuster van wat je ten diepste drijft. Waar sta jij voor?
Wil jij je sleutel voor authentiek succes ontdekken? Je kunt ook een eenmalige Why-sessie boeken bij mij. - Jouw kwaliteiten: inzicht waar je heel goed in bent en energie van krijgt
Je onderneming gaat pas stromen en beklijven als je doet wat echt bij jou past. Zinvolle dingen waar je energie en voldoening van krijgt. Wat zijn je kwaliteiten en je valkuilen? Wat past echt bij jou? Wie is je ideale klant? En hoe kun je je ervaringen uit het verleden blijven benutten en combineren met nieuwe verlangens? - Jouw propositie: helderheid over wat je (aanbod) aantrekkelijk maakt
Zonder een aantrekkelijk aanbod en klanten heb je geen business. Samen kijken we naar je aanbod en doelgroep. Wat onderscheidt jou van anderen en wat maakt je aanbod aantrekkelijk voor anderen? En wat is je businessmodel hierachter? Hoe ga jij voldoende inkomsten genereren? - Jouw marketing: hoe je aan klanten komt door inzet van jezelf als merk
We kijken we naar hoe je klanten werft en behoudt. Inzet van jezelf als merk en bouwen aan vertrouwen zijn daarbij de sleutels. We bespreken we de vier simpele stappen die dat vertrouwen bij jouw mogelijke klanten aan aanwakkeren: aanbevelingen, zichtbaarheid, propositie en de klik. Lees ook deze blog hierover.